Üvegfusing technikai alapok

Üvegfusing

Üvegfusing

Mica por használata using mica powder

2018. február 10. - j753gfusing

A neten találtam anyagokat a mica por használatáról üvegfusing területén. Egy bioboltból rendeltem is ezüst színű mica port, 10 g 1000 ft alatt van, egyébként szappankészítéshez is használják. A mica por az üvegre téve egy kenhető pasztaszerű a nyag, hátránya hogy kiégetés után leírások szerint kevés marad az üvegen, így én egy kis fehér üveglapra kentem és átlátszó fedőüveget tettem rá. A szokásos 750°C körüli hőmérsékleten égettük ki. Fényviszonyoktól függően a kész darabon látszik kicsit az ezüstös csillogás.A kék üvegen nagyon jól látszik az ezüst.

I have found information of using mica powder in glass fusing on the net. I have ordered from a bio shop silver mica powder, 10 g price is below 1000 ft, otherwise it is used for soap making.Placing mica on glass is like spreading a paste.According to texts on the net after firing few mica powder stays on the glass so I spread it on a piece of white glass and covered it with a piece of see through glass. We fired it at about 750°C.Depending on the light there can be seen a little silver glitter on the ready piece.On the blue glass silver can be seen well.
20171212_095235.jpg20180206_120311.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://uvegfusing.blog.hu/api/trackback/id/tr213547369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M@minti 2020.06.08. 22:07:57

Szia! Hadd kérdezzem meg, hogy a mica port csak magában tetted az üvegre? Nekem még nem volt alkalmam kipróbálni, most fogok csak kezdeni kísérletezgetni, mert pár napja kaptam egy mikrós fusing boxot, de régebben részt vettem egy kis tanfolyamon, ott azt mondták, hogy a mica port legjobb színtelen hajzselével elkeverni, így lehet ecsettel felvinni az üvegre konkrét formákat. Túl sokáig nem használható, de addig legalább könnyebb vele bánni. Hallottál ilyesmiről? Esetleg más “felhordási” módról? Szóval érdekelne, hogy szereztél-e további tapasztalatokat mica-témában azóta, mióta a bejegyzést írtad. :)

j753gfusing 2020.06.09. 16:01:51

@M@minti: Szia
én csak felvittem rá a mica port "magában", ecsettel valóban könnyebb felvinni, de 2 üveg köze be is lehet szórni egy keveset. Szerintem fusing ragasztóval el lehet keverni, mivel a fusing ragasztó is színtelen lesz az összeolvasztás után.
süti beállítások módosítása